Egyre több magyar szokik le a tv-ről
A Gemius legfrissebb elemzéséből egyebek mellett az is kiderül, hogy a napi (vagy inkább: szinte folyamatos) online jelenlét mellett már egyre kevesebbeknek van igénye a klasszikus tévézésre.
A Gemius legfrissebb elemzéséből egyebek mellett az is kiderül, hogy a napi (vagy inkább: szinte folyamatos) online jelenlét mellett már egyre kevesebbeknek van igénye a klasszikus tévézésre.
A magyar gyerekek átlagosan 9 éves korukban kezdik el önállóan használni az internetet. Az európai országok nethasználó fiataljai közül nekik van a legtöbb ismerősük a közösségi oldalakon, 45 százalékuk száznál több visszaigazolt kapcsolattal rendelkezik. Ugyanakkor az uniós átlagnál jóval gyengébbek a digitális írástudás és a biztonságos internet-használat terén – derült ki a 25 európai ország 9-16 éves fiataljainak bevonásával készített EU Kids Online elnevezésű kutatásból.
A 2012-es adatokhoz képest 2013-ban Magyarországon komolyan csökkent az internetezéssel töltött idő és az oldalletöltések száma, legalábbis ami a számítógépezést illeti.
A rendszeresen internetező felnőttek 47 százaléka nem tudna lemondani az internetről, míg a mobiltelefonnal kapcsolatban 36 százalékuk állította ezt. A tévézést csak a válaszadók 26 százaléka nem tudná nélkülözni.
Egy új tanulmány szerint Európa-szerte sok tinédzser próbálja meg elrejteni szülei elől, hogy mit csinál a neten.
A tinédzserek több mint kétharmada titkolja interneten végzett tevékenységét szülei elől – derült ki a McAfee amerikai fiatalokat vizsgáló felméréséből. A titkolózás módszerei változatosak.
A magyarok elsősorban olvasásra, tájékozódásra használják az internetet, de az online vásárlás is jelentős - derül ki a Vatera és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos reprezentatív felméréséből.
A Gemius megvizsgálta, melyek a legnépszerűbb weboldalak a 15-24 évesek körében hat országban, köztük Magyarországon. A Facebook és más nagy honlapok mellett vannak érdekes magyar színfoltok is.
A digitális eszközöket használó fiatalok legfőbb aggodalma, hogy bármit is tegyenek, annak úgynevezett digitális nyoma marad. A fő veszélyforrások között jelölték meg azt is, hogy bárki információt gyűjthet róluk. A bankkártyaadataikat is épp ennyire féltik – derült ki a K&H legfrissebb felméréséből.
A felnőtt magyar internetezők több mint kétharmada inkább lemondana egy hónapra a tévénézésről, de az internet-hozzáférést nem tudná nélkülözni – derül ki az eNET és a Telekom közös, Jelentés az internetgazdaságról című friss kutatásából, amely az internethasználók igényeivel, ezen belül is a nagyvárosiak és a kisebb településeken élők elvárásai közti különbségekkel foglalkozik.
Tavaly még csak a 15-49 éves internetezők 39 százaléka használta mobilon az internetet, idén már 51 százalék ez az arány.
Rengeteg önmagára, világképére vagy éppen ismerőseire káros dolgot tehet a Facebookon idén is, de inkább ne tegye. A közösségi oldaltól a Windowson át az e-mailekig összegyűjtöttünk néhány olyan dolgot, amit jobb, ha idén már senki nem tesz számítógépe közelében.
Egy német felmérés szerint az okostévével rendelkezők közül sokaknak túl bonyolult nagy képernyőn netezni.
Töretlenül növekszik a böngészéssel töltött idő, és egyre hosszabban időzik az átlagos nethasználó mobil eszközökkel az internetre csatlakozva – főként egyéb módon kevéssé kitölthető idejében. A többség, ha teheti, wifi kapcsolatot létesít – ez derült ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer felméréséből.
Bár az emberi test 206 csontból áll, a jelek szerint mára az Y generáció számára a mobileszközök csaknem testük részét képezik, egyfajta 207. csontként – mutat rá a legújabb, 2012-es Cisco Connected World Technology Report. A jelentés szerint az okostelefonok az asztali számítógépeknél kétszer népszerűbbek a 18-30 évesek körében.
Kettészakadt az internetezetők tábora: a 30 év alattiakra és az idősebb korosztályokra. A két csoport más eszközökkel, másképp és másra használja a netet. A fiatalok számára ez lett a legfontosabb információforrás, de nem az írott szövegeket, hanem a filmeket, videókat, képeket keresik. A közösségi oldalak kiszorították az e-mailt, és egyre többen akarnak folyamatosan online lenni, vagyis akár az okostelefonjukkal szünet nélkül netezni. A fiatalok versenyelőnye hatalmas – derül ki az eNET és a Magyar Telekom közös, Jelentés az internetgazdaságról című kutatásából.
Aki ébren van, nagy valószínűséggel online is van. A technológia a nap felében társunk, a 24 órából közel 10-et a kéz a kézben töltünk vele.
Nem sokkal, de több időt fordítunk idén internetezésre, mint tavaly. A GfK Hungária Digital Connected Consumer felmérése szerint nagyon dinamikus a fejlődés a mobilos netezés terén. Egy átlagos hazai okostelefon-használó nyolc alkalmazást tölt le, de csak négyet használ aktívan.
A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos reprezentatív felméréséből kiderül, hogy 2011-ben is...
Máshogy gondolkodnak, máshogy élnek, mások a szokásaik is.